Har du lyst til at skabe gode løsninger for borgere, kommuner og erhvervsliv på vejområdet? Vil du være en del af et stærkt team, hvor vi spiller hinanden bedre? Så kan det være dig, vi har brug for.
”Vej- og trafikområdet er i konstant udvikling, og samtidig er omverden en væsentlig medspiller i vores daglige opgaver. I det her job får du mulighed for at blive faglig udviklet og udfordret, når du skal kombinere hensynet til vejloven, vejenes funktion og ønsker fra det omgivende samfund", fortæller afdelingsleder Maria Lønsmand Sande.
Vi søger ny kollega til ansættelse 1. september 2023. Du bliver en del af vores Myndighedsteam, der pt. består af fire engagerede medarbejdere med forskellige faglige kompetencer inden for behandling af sager efter vejlovgivningen og øvrig relevant lovgivning.
Dine opgaver
Dine hovedopgaver bliver:
- at behandle sager om naboretsforhold, herunder bl.a. behandling af sager om adgangsbe-stemmelser, byggelinjer, oversigtsarealer og anvendelsen af vejareal
- at tage vare på sager om tilledning af spildevand, overfladevand m.v. til offentlige veje
- at indgå i behandlingen af kommune- og lokalplaner og andre tilsvarende planlægningsopgaver
De endelige opgaver vil blive afstemt i forhold til din konkrete faglighed og erfaring. Du bliver indført i de forskellige opgaver og vil med god hjælp fra dine dygtige kolleger blive ’lært op’ til selv at kunne varetage arbejdet med stor selvstændighed og kvalitet.
Ansvarlig holdspiller – erfaren eller nyuddannet
Du er teoretisk velfunderet og har en relevant uddannelse, eksempelvis som landinspektør, agronom eller anden relevant akademisk uddannelse. Du har fx erfaring fra kommune, statslig styrelse eller privat rådgivervirksomhed.
Vi ser gerne, at:
- du har nogle års erhvervserfaring med opgaver inden for vej- og miljølovgivningen og planloven, herunder med sager inden for arealforvaltning. Du kan finde ud af, at håndtere kortmateriale og se sammenhænge mellem arealforvaltning og trafikale forhold. Alternativt er du nyuddannet, men har stort mod på at lære et nyt fagområde at kende.
- du er skarp til både mundtlig og især skriftlig kommunikation
- du har et stort engagement, gode samarbejdsevner og kan lide at veksle mellem store og små opgaver, komplekse og simple problemstillinger
- du er grundig, men samtidig forstår at skære opgaverne klart til og få dem afslutte
Jobbet indebærer en bred kontakt til borgere, politi og andre myndigheder og til mange interne kolleger i Vejdirektoratet. Vi forventer derfor, at du kan tale med alle typer af mennesker og evner at kommunikere lovgrundlaget på et klart og forståeligt niveau til borgere og andre interessenter.
Velkommen til vores afdeling
”Vi har din faglige udvikling i kikkerten fra første dag, og derfor vil vi udover grundig sidemandsoplæring også sørge for, at vi sammen får planlagt et kompetenceudviklingsforløb til dig,” afslutter Maria.
I Planlægning og Myndighedsafdelingen i Næstved bliver du en del af en tværfaglig afdeling på 24 medarbejdere, hvor vi uddelegerer ansvar og kompetence. Afdelingen har 20 medarbejdere på Vejdirektoratets kontor i Næstved, mens fire arbejder fra kontoret i Middelfart.
Vi vil helst have dig siddende sammen med dit team i Næstved. Men I Vejdirektoratet er vi rigtig gode til at samarbejde på distancen. Så hvis du er den helt rigtige til stillingen og bor langt fra Næstved, er der også mulighed for, at du kan have dagligt tjenestested i København eller Fløng. Du vil dog stadig have rejsedage til kontoret i Næstved hver måned, så du kan mødes fysisk med teamet.
Du bliver en del af en organisation, hvor fleksibilitet og arbejdsliv i balance står højt på dagsordenen. Vi tilbyder mulighed for hjemmearbejdsdage, så vidt opgaverne tillader det. Du får derfor tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads for at kunne afveksle mellem at være på vores kontor og hjemme.
Dine løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende statslig overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg alt efter dine kvalifikationer.
Vejdirektoratet er en styrelse under Transportministeriet. Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du vil som udgangspunkt blive ansat i Vejdirektoratet på adressen Toldbuen 6, 4700 Næstved, medmindre tjenestestedet bliver København eller Hedehusene.
Læs mere
Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Maria Lønsmand Sande på tlf.: 7244 3047 / e-mail: malm@vd.dk.
Er du interesseret?
Send din ansøgning senest mandag den 9. juni 2023. Vi forventer at afholde samtaler i uge 24. Ansættelse sker med virkning fra 1. september 2023.
Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.